BAJDEN, BEZ SREćNOG KRAJA

Američki potpredsednik nije uspeo da sklopi jedan regionalni triptih, posle ove posete svako će da tumači stvari kako hoće

Odmah da demantujem sve one koji su pisali o srpskim migovima 29, koji su, navodno, štitili avion američkog potpredsednika Džozefa Bajdena od ulaska u vazdušni prostor Srbije do sletanja na aerodrom u Surčinu. Nije bilo migova 29 na tom zadatku, jer Amerikancima ni na pamet nije padalo da rizikuju da ,,neko nešto pogreši. Nisu prihvatili ni vojni aerodrom Batajnica, kao alternativni za slučaj da nije moguće sletanje u Surčinu. Za alternativne aerodrome, kao mesto spuštanja potpredsedničkog aviona, izabrali su Prištinu i Avijano. Imaju goriva. Helikopter koji je bio tog dana u vazduhu iznad Beograda nije bio vojni, već policijski.

Dakle, najznačajniji aspekt posete potpredsednika SAD Džozefa Bajdena Srbiji jeste što je Bajden uopšte i došao. Praviti sada od te posete mistifikaciju i vrednovati samo na tome prioritete spoljne politike nove administracije u Vašingtonu jeste gledanje u političku šoljicu kafe. Prekor Evropljanima, signal novih američkih hemisferskih prioriteta? Kao prvo, nova američka administracija na planu spoljne politike još luta i kao da kupuje vreme za odlučnije stavove i poteze: Iran, antibalistički raketni štit u Evropi, Severna Koreja, Bliski istok… Jedino mesto gde Vašington može bez oklevanja da saopšti, pa i nametne svoje jasne i definitivne stavove, a da se niko previše ne pobuni, jeste upravo Balkan. Jer Americi nije bilo lako da ostvari globalno vođstvo čak i u dobrim vremenima nestanka bipolarnog sveta, a posebno je to sada teško kada je svet 21. veka sve više multipolaran. Gde je NATO mogao da povede svoj prvi pravi rat od postanka alijanse, rat bez većeg rizika da preraste u veći sukob? Pa samo u evropskom kutku bez većeg strateškog interesa. Odnosno gde danas kao američki potpredsednik u inostranstvu, osim naravno u nekim zemljicama Afrike, možete da budete veliki gazda? Pa, samo na prostoru bivše Jugoslavije. Zapravo, nešto ne mogu da zamislim da bilo koji državnik sa prostora bivše SFRJ ode u posetu u SAD i tamo im nešto kaže o sankcijama protiv Kube, mekšem prelasku granice sa Meksikom, o ukidanju smrtne kazne…

Džozef Bajden je rekao to šta je hteo da kaže, državni vrh Srbije nije rekao ono što sada, verovatno, i ne može da kaže. Je li to dovoljno za resetovanje odnosa Srbije i SAD? Može li se resetovati jednostrano proglašena nezavisnost Kosova? Vašington smatra da može i da život ide dalje. Beograd je, opet, jasno poručio da tu nezavisnost Srbija neće nikada prihvatiti. Bajden je onda dodao u stilu i ne morate. Da bi nam dan kasnije iz Prištine poručio da ni od podele Kosova nema ništa. Puste ulice Beograda i oduševljena Priština. Istina, američki je potpredsednik Albancima na Kosovu poručio da će SAD podržavati Kosovo sve dok ono funkcioniše kao multietnička zajednica. Vidimo da već osam godina to ne funkcioniše. Problem je da li to neko u Vašingtonu i vidi. Ako vidi ko će to da konstatuje? Ako konstatuje, ko će da sankcioniše?

Amerika na Kosovu želi tri stvari: multietničku zajednicu, demokratiju i malobrojno vojno prisustvo SAD i NATO. Ali, kada su u pitanju Srbi i Albanci na Kosovu, onda od tri željene stvari možete da imate samo dve. Možete da imate kakvu-takvu demokratiju plemenskog tipa, multietničko stanovništvo, ali ne uz male vojne snage NATO-a i SAD već uz veliku prisutnost i vojnika i policajaca na svakom ćošku i na neograničeno vreme. Druga je opcija malo vojnih snaga SAD i NATO-a na Kosovu i demokratija samo za Albance, odustajanje od multietničkog Kosova i podela Kosova na srpski i albanski deo. Znači, dve Albanije ili jedan Liban. U suprotnom, ništa nije nemoguće, i SAD i NATO moraće da budu angažovani na Kosovu na vrlo neodređen rok da bi branili Srbe i njihova prava. Zamislite Korejsko poluostrvo 1953. godine kada je potpisano primirje. Posle 56 godina američki vojnici i dalje patroliraju zapaljivom granicom i čuvaju Južnu Koreju. Neko bi rekao da Srbi nisu Severnokorejci i da Srbija nema atomsku bombu kao Pjongjang, ali neko bi možda dodao i da ne treba sumnjati u sposobnost Srba da veoma dugo gaje istorijsko sećanje. Ovakvo Kosovo moraće da bude dugoročni štićenik Amerike. A to košta, iako Amerikanci u svemu vole srećan kraj. Kada je reč o Kosovu to sigurno nije i srećan kraj priče. Barem ne za sve stanovnike južne srpske pokrajine.

Potpredsednik SAD Džozef Bajden svojom blic-turnejom ponudio je Sarajevu, Beogradu i Prištini tri različite političke slike: jednima regionalizaciju, drugima separatizam do suverenosti, trećima meku unitarizaciju. Bajden nije uspeo da sklopi jedan regionalni triptih, posle ove posete svako će da tumači stvari kako hoće. Ako Amerika želi trajnu stabilnost ovog regiona američki potpredsednik trebalo je da ponudi veliku nagodbu.

O da, ona fontana ispred bivše Palate federacije na Novom Beogradu radila je samo na dan dolaska Džozefa Bajdena. Dan posle, ništa od vodoskoka…

komentari posetilaca sajta www.politika.rs

Aleksandar Mihailovic, 22/05/2009, 22:00
Miroslave, nema se mnogo sta prigovoriti ili dodati ovoj Vasoj analizi „rezultata“ posete Bajdena 2+1 drzavi bivse YU. Cini mi se da niste sve rekli o razlozima boravka i angazovanja USA na KiM. Podje li se od predpostavke da zele „kakvu takvu demokratiju“, „multieticnost“ i „delimicno prisustvo“, onda je Vasa analiza izuzetna, ali, podje li se od cinjenice da na KiM stvaraju NATO koloniju, onda se mnogo toga menja. To sto su divljacki rusili i ubijali Srbiju i sto joj siledzijski otimaju teritoriju, nije samo zbog svog „milosrdnog humanizma“ i zelje da Albancima na KiM poklone drzavu, jer ih je prvo „ugnjetavao“ Tito, zatim Milosevic. To nema blage veze sa pravom pozadinom njihove opsednusti KiM. Verujte, izuzetno dobro su istrazili bogatstva KiM, za koja i nasa javnos jako malo zna, i planiraju da sa istog izvuku jako, jako puno. Pogledajmo samo gde su sve vodili ratove, pocev od 1945.g. pa do danas, kao i gde ih sve planiraju i zbog cega. Pa sama cinjenica da se na KiM stvara mafijaska tvorevina govori da od „demokratije“ nema ni „g“, da nije cilj stvaranje jedne normalne i pravno uredjene drzave, vec da je pozadina svega nesto sasvim trece, a da im prethodni uslovi samo daju prostor i „pokrice“ za aktivni i dugorocni boravak na KiM. Ne mogu masovnije da iznose bogatstva sa tog prostora dok i sama Srbija ne prizna da joj je otkinut jedan deo,jer,to bi onda i u ocima medjunarodne javnosti izgledalo sasvim drugacije.Svi drugi razlozi vezani za geostrategijski polozaj posle priznanja da je“stit“glupost i posledica jedne naivnosti i povrsnosti,padaju u vodu.Ostaje samo neutoljiva glad i zedj za kosmetskim bogatstvima,a mnogo,ponavljam,mnogo su veca nego sto se to zna,kao i opsesija da se sto vise naudi narodu koji prvo pogleda ka Istoku kada se budi i koji kad prohoda prvo kaze Rusija,a ne USA,bez obzira sto je to bio narod koji je zajedno sa njima bio na pobednickoj strani u oba svetska rata.To su brzo zaboravili,jer,interesi su „interesi“.

Laik , 22/05/2009, 22:05
Samo me jedno interesuje. U pitanju je fontana: Secam se da sam prosao pre par godina uvece kada je fontana radila (upaljena su bila i svetla) i stvarno nije lose izgledala… Da li je to bio slucaj i ovoga puta, ili su je iskljucili cim je ovaj odjahao?

Mitar , 22/05/2009, 22:14
Ipak se nešto, jedva primetno, primećuje u američkoj retorici kada je u pitanju samoproglašena nezavisnost KiM. Šiptarima su uputili poruku da će ih podržavati dok bude multietičnosti. Što znači da dugoročno možda prave izlaznu strategiju, jer od te multietičnosti naravno ne može biti ništa. Veliko je pitanje kako će se Srbi na KiM ponašati ubuduće.

Prof. Dragoslav Srećković, 22/05/2009, 22:26
Bajden je rekao …да ће САД подржавати Косово све док оно функционише као мултиетничка заједница. „Видимо да већ осам година то не функционише“, kaže Lazanski. A ja pitam: Da li je funkcionisalo pre toga, kad je Srbija „ponovo postala cela“?

sandra , 22/05/2009, 22:27
Sta cete Miroslave kad fontane danas prskaju za svakoga.

lj. j, 22/05/2009, 22:35
Kakav gost takav i poklon, A i perspektiva sa takvim prijateljima ne može da bude dobra, jer su nas koristili kao monetu za potkusurivanje, prema svojim interesima. Kada bi ovakvih gostiju bilo manje, bilo bi bolje.

doda , 22/05/2009, 22:41
Lazanski odavno niste bili na Kosovo, mislim neki 10 god. Kosovo nije ono shto je bilo ,velike promene su se dogodile od vasheg „dokumentarca“ „Kosovski Rat“.Shto se tice Amera, nemaju potrebe da se toliko zadrzhe a mislim da su vec uradili ono shto su naumili KPS, FSK, sama Albanija u NATO itd. Lazanski vreme dominacije jednog naroda nad drugim shto se tice balkana je proshlo, a da teramo inat, onaj balkanski, niko nam ne brani samo pitam se pitam….

Маторац , 22/05/2009, 22:43
Потписујем ово што је рекао Александар. Све се врти око геостратешког положаја и пљачкања силног богатства на КиМ. А Тачију се дају одрешене руке да ради шта му је воља, али да не претера.

Душан Ариљевић, 22/05/2009, 22:45
Jeдним, не тако неважним делом свог текста сте у праву господине Лазански: фонтана пред зградом бившег СИВ-а не ради. Не ради се ништа ни после „ТВ почетка радова“ на делу коридора 10. Ово прво је добро, што не ради, биће више воде за Београђане. Ово друго , није добро низакога. Но да се вратимо главној теми: Косово, Бајден, Србија. Дефинитивно НЕМА поделе. Ваша прогноза (из текста „Мировне мисије, борбене мисије“) више је била одраз жеље или „вапаја за правдом“ него реалан поглед на стварност.

Braca , 22/05/2009, 22:46
Bravo majstore. Otvaram ovaj sait samo da bih video da li ima tebe ili đorđa.

Svetislav Kostić , 22/05/2009, 22:47
Drugim recima, zrtvovati onog momka sto zapali americku zastavu bilo potpuno izlisno! Korist nikakva, a steta velika. Vec sada mnogi daleko od Beograda zale da im se vec iz geografskih daljina ne moze da pruzi jedinstvana prilika da gde stignu po beogradskim cestama i trgovima pale americke zastave i provociraju rezim i sistem i dovedu do absurda rezimsko oktroisano podanistvo prema jednoj donedavna jedinoj svjetskoj sili kojoj preostaje jedino jos Srbija i Afganistan gdje mogu da se sadisticki nasladjuju i uzivaju u manifestacijama podanistva onih nekolicine politikanata u Kabulu i Beogradu.

Danijel K, 22/05/2009, 23:53
Kakvo crno bogatstvo na KiM-u? Da je tako, sigurno ne bi bilo nuzno ugruvavati ogromne kolicine novca za vreme SFRJ u taj isti KiM. Razmislite samo koliko je para izdvajano od plata za KiM. Jos jedna stvar – da, na KiM-u ima ruda, ali te rude nisu ni priblizno ekonomski isplative, niti ih je moguce vaditi bez ogromnih sredstava. Toliko o ogromnom bogatstvu Kosova kako Vi kazete.

Тоша Бунарџија, 23/05/2009, 00:03
Браво, Лазански! Видим, мало си љут, или боље рећи јако си љут… Ја знам да ће Срби једнога дана све то позлатити. Срби не заборављају.Неће ни сада!

dan , 23/05/2009, 00:07
Nema tu neke velike filozofije, metoda je ista vekovima zavadi pa vladaj. Generalno nije problem u Americi, ona se ponasa kao klasicni siledzija, problem je u malim drzavama i narodima koji su poltronski nastrojeni.

Dragan , 23/05/2009, 00:25
G. Lazanski, veoma cenim vase komentare. Medjutim, vi izgleda niste primetili da vise ne zivite u Brozovoj SFRJ koja je mogla manje vise da bira sa kime ce da se druzi, a sa kime ne. Srbija je danas jedna porazena, pregazena i iscrpljena zemlja. Srbija mora da proguta zabu i da krene iznova. Nema tu mesta ismejavanju postojece bede, jer alternativa za Srbiju moze biti samo nova konfrontacija sa Zapadom koju bi opet izgubila. Znaci nema municije, nema zaliha, a niko nije obznanio kapitulaciju 1999.g. Zato treba razmisliti da li se Srbiji isplati da mudruje sa jednom svetskom silom, dok Albanci daju velicanstven docek. Slike sve govore: pust Beograd, puna Pristina. Ali, Kosovo je i dalje protektorat i to je i smisao politike SAD, jer svi znaju da Srbija nije u stanju da pacifikuje Albance na Kosmetu.

Korolija , 23/05/2009, 00:27
Ja zaista ne vidim bilo kakve pozitivne rezultate posete Bajdena Beogradu. Šta smo mi dobili tom posetom? Podršku za ulazak u EU? Ma ima da se svi porodimo dok se ovi u EU ne saglase da nas prime. Makedonija to najbolje vidi na primeru grčkog veta za ulazak u NATO.

Iluzije , 23/05/2009, 00:28
su onih komentatora koji misle da je Bondstil tamo gde je, zbog prirodnih resursa – Srbije na KiM. To je geostrateski polozaj iz jos uvek vazece namere Amerike da se priblizi prirodnim resursima ali, Rusije. Sibiru. To je uostalom i stara Olbrajtova rekla, da ti resursi pripadaju celom svetu. NATO (SAD) odavno sanja da osvoji Rusiju i sve cini da taj cilj ostvari. Srbi su ih na tom putu malo duze zadrzali nego sto su ikad pomislili. Tako su dali Rusima priliku da predahnu i da se konsoliduju. Sreca da se pojavio Putin, i Medvedev. Oni stite Srbiju i veliki deo Srba i Crnogoraca, tradicionalno voli Ruse. Kolo srece se okrece, pa su Ameri izgubili dragoceno vreme (i finansije) i cela globalna situacije vise nije niti ce ikada biti vise kakva je bila.Ni za SAD a ni za EZ. A vezano za izjavu Bajdena da ce podrzavati tzv. drzavu Kosovo, sve dok bude multietnicka, bas se nesto pitam da li je to ustvari najvaznija poruka celom Balkanu i otvaranje nekih drugih vrata za neke buduce druge izlaze SAD iz ovog mulja u koji su se uvalili „negde na brdovitom Balkanu“. Za gospodina Lazanskog, postovanje, kao i uvek.

Ivan , 23/05/2009, 00:40
Bas sam obratio paznju na fontanu, i izgledala je vise nego jadno. Odlepljene ploce, mermer koji je pocrneo, trava koja je izrasal izmedju nje i staze…takva nam je i „drzava“…

Delir , 23/05/2009, 00:41
„Ако Америка жели трајну стабилност овог региона „, a kojeg to jos regiona stabilnost zeli Amerika?

Goran , 23/05/2009, 00:44
Da, slazem se, da nema Lazanskog i Vukadinovica nikad ne bih otvorio politiku

Smiljan , 23/05/2009, 01:36
Nije mi jasno šta ima potpredsednik SAD da se samostalno sastaje sa ministrom odbrane Srbije? Ajde da je to u sastavu delegacije Srbije, ali ovako?

Milos Kosovac, 23/05/2009, 09:25
(II deo)…o srpskom problemu nego Srbi koji su izabrani i placeni da resavaju svoj probem ili pisu o njemu. Kao sto ce Banatski Dvor biti lager i centar za distribuciju prirodnog gasa dopremljenog iz Rusije, Velki Trnovac kod Preseva je lager i tranzitini centar za drogu koja se doprema iz Avgansitana, Pakistana, Tusrske… Nezanm koje su cifre s’kojima Ministarstvo za finsije barata od tranizita gasa, ali od prodaje droge ta cifra nije nikada nije izpod 500 milijardi dolara. Pitam sve one koji spominju podelu, a gde su vam se u glavi, djepu, diplomatskoj tasni ili la(e)p-topu zaturile sintagme “Kosovo je dusa i srce Srbije. Kosovo je istorisko pamcenje. Kosovo je Srbija. Oni koji spominju podelu pokazuju da ni posle svega do sada napisanog nisu naucili sta je to Kosovo i Metohija ni geografski, a kamoli istoriski, a najmnje duhovno, jer takvima Kosovo nije ni u svesti, a svest je duh, ni u dusi. Makar da su za ovih deset godina pogledali u kartu i da se upoznaju sa enklavama na Kosmetu gde jos uvek zive Srbi i gde pokusavaju da se vrate. Ako to ne znaju treba da se stide kada sednu da pisu o Kosovu, a da ni toliko ne znaju gde to danas jos uvek idu u skolu srpska deca na Kosmetu, a da pritom u stalnome su stresu da se na putu do skole ne sretnu sa albanskom decom. Kada do sada to ne znaju nije mi namera da ih ja upoznajem dok oni primaju platu za svoja mudrovanaja pisuci za najuglednije novine. Ali ne mogu da precutim najvaznije, da ih potsetim da iza sintagme “Kosovo je duh Srba stoji dihovni centar Prizeren. Metohija je bila crkveni posed sve do nekada srspko-crnogorskog grada Peci, a sada su ostale samo Pecka Patrijarsija i Visoki Decani. Pa manastir Gracanica, sada sa naseljem u kome su se zbili jedan do drugoga Srbi izbegli sa okolnih sela. Pa Lipljan sa najstarijom crkvom isposnicom, koga jos uvek nije potpuno osvojio komadant Taci sa svojima iz Drenice, kao i preostalih petnaestak srpskih sela oko Lipljana i Gracanice…(nastavlja se)

simonida , 23/05/2009, 09:25
u redu miroslave, oko aviona i helikoptera, presekli ste i demantovali takve gluposti! samo se pitam koji su to ludaci da im takve gluparije padaju na pamet! ali o poseti bajdena izgleda da ni vi niste najbolje obavesteni. ono sta nam vi niste rekli ostajemo , nazalost, da naslucujemo!

Milos Kosovac, 23/05/2009, 09:39
(III deo)…A sta cemo sa desetak sela oko Strpca i Brezovice na Sar Planini? Sa selima blizu Gnjilana? Sa Srbima koji pokusavaju da se vrate u selima oko Kline u Metohiji?. Zato hvala americkom potredsedniku Bajdenu sto se protivi podeli Kosova. A nije cudo da vise zna od Srba, kada provodi prutujuci vozom do svoje kancelarije u Vasingtonu po cetiri casa, pa ima vreme da cita i istorjiu no i da se priseti Američke deklaracije o nezavisnosti iz 1776. gde između ostalog pise i sledeće : …Da bi osigurali ta prava, ljudi ustanovljavaju među sobom države koje svoju pravednu vlast crpu iz saglasnosti onih kojima se vlada ; kada neka forma vladavine postane štetna po te ciljeve, pravo je naroda da je izmeni ili ukine i ustanovi novu državu, osnivajući je na takvim principima i organizujući njenu vlast u takvom obliku koji će mu najverovatnije osigurati bezbednost i sreću…“ Ovu Deklarciju cesto spominju egzaltirani Srbi kada brane pravo Repulike Srpske, a nikako da svate da su Amerikanci bas ovu Deklaraciju postovali kada je njihov ambasador 1991 godine zapretio Milosevicu: „Ako intervenisete silom oruzaja na Kosovu, mi cemo vas bombardovati“. Americki predsenik je to ostvario 1999 godine. Ostale detalje, kao sto su americki Avinjoni, seste flote, generali i admirali koje licno poznaje kolumnista Lazanksi, ostavljam da o tome i dalje inpresionira one koji citaju samo novine i gledaju vesti na televiziji i one koji ispijaju „brlju“ ispred seoske prodavnice, a i jednima i drugima je najveci dozivljaj da uplate sportsku prognozu. (Kraj za sada)

martin zgombec, 23/05/2009, 10:02
Mozda ste G. Lazanski u svojoj analizi propustili da vise kazete o glavnom cilju ove posete, a to je rekonfiguracija polozaja Srbije u odnosu na NATO. Vesto ste izbegli tu pricu ali indikativno je da je niste niste spomenuli ni u negativnom kontekstu koji se ocekuje od Vas. KAda cemo cuti vise o tome?

Milos , 23/05/2009, 10:55
@Prof. Dragoslav Srećković Kosovo je bilo mnogo vise multietnicko za vreme Milosevicevog rezima nego sto je to danas. Tada Albance nisu ubijali, silovali i rusili im kuce, kao sto danas cine Srbima.

Cvorak , 23/05/2009, 11:14
Meni je smesna ta halabuka srpske politicke „elite“ povodom ove posete Bjdena najblaze receno smesna. Prica o „resetovanju“ odnosa preuzeta sa onog susreta Lavrova i Klintove govori samo da se radi o najobicnijem plagijatu i nista vise. Lavrov je Klintonovoj poklonio to crveno dugme kako bi ilustrovao potrebu za tim resetom.

iz Jocine birtije , 23/05/2009, 11:39
Udba je udba kaze Mituska mi sedimo uglavnom cutimo Mita nastavio svaka cast Joci kako je organizovo danasnji rucak Joca uziva pa kaze oni preko su skocili od srece kad sam im kazo da samo oni znaju da prave paprikas a Tosa meni je preso i paprikas i danasnji dan mi se opet zbunili kad Karcika ne danasnji dan i sutra ce se sve zavrsiti bez srecnog kraja joj i ja imam neki slican spurijus kaze Bogdan jutros je predsednica strogo zabranila da se prica o gospon Lazanskom pa o cemu su onda zene jutros diskutovale pita Steva uglavnom o gospon Bajdenu odgovori Bogdan.

Sokol , 23/05/2009, 11:49
Prvo, ničija nije gorela do zore, pa neće ni ova što nam je otela Kosovo. Drugo, jednom nepravedno uzeto nikada neće biti konvalidirano, treće, na silu uzeto silom može biti i vraćeno, četvrto, treba čekati povoljan trenutak, graditi vojsku, pripremati javno mnjenje i naći dobrog saveznika. A za sve to treba imati pametne ljude na vlasti koji su istovremen0o i patriote. Najlakše je reći, „gotovo je mi tu više ništa ne možemo da uradimo“.

Radomir Reljic, 23/05/2009, 11:50
Umesto komentara citiracu izjavu americkog podpredsednika iz obracanja americkim vojnicima u Bonstilu(americka okupaciona baza na KiM)-:“Ova misija obezbedjuje stabilnost i sigurnost na Kosovu i mi svim Kosovarima obezbedjujemo sigurnost da izgrade nezavisnu i demokratsku i sto je najvaznije multietnicku drzavu koja nikad nije postojala u ovom delu svete“.

Dara , 23/05/2009, 12:11
Sokole, svaka vam se pozlatila.

Kukić , 23/05/2009, 12:14
Je li neko mogao recimo 1989. da predvidi kraj SSSR-a? Nije. Ko onda može da predvidi budućnost „nezavisne države Kosovo“? Niko, pa ni uvaženi Džozef Bajden.

Sl.P. , 23/05/2009, 12:33
Ne razumem kako ovo neko može da tvrdi: „…да је независност Косова неповратан процес и да ће САД подржати стварање демократског и мултиетничког друштва!“ Pa zato što su SFRJ i SRJ, pa KiM bile takve, dakle – multietničke, zato je i došlo do njihovog raspada, odnosno do odvajanja KiM od R Srbije. A zna se, tu nema tajni, da KiM treba da postane sa Albanijom velika muislimanska zemlja, što se pokušava i u BiH, otuda i izmišljena nova Bošnjačka nacija, do raspada YU nazivali su je Muslimanska! A čusmo ovih dana poruke i pretnje gospodina Cerića, otkuda mu samo onakva pamet i nauka, pita se moj prjatelj Lala?! Sve se čini kako bi SAD stekle naklonost svih muslimanskih država, naročito onih bogatih prirodnim resursima, koji njih jedino i interesuju. Zbog toga su u stanju da ceo svet gurnu u rat, svakako prema njihovom pripremljenom scenariju, u kome su oni, naravno – uvek pobednici.

george wordy , 23/05/2009, 12:46
USA vojno diplomatske misije sprovodi u regionima koji su na strateskim pravcima njihovih interesa ( Multinacionalnih kompanija) u sklopu dugorocnih planova.. Americki predsednik dolazi u Srbiju, nakon smrti dozivotnog predsednika bivse zajednicke drzave, koju je USA 1946. priznala kao Federativnu Narodnu Republiku Jugoslaviju, njenog krvavog raspada, kao SFRJ, Milosrdnog andjela“ na SRJ, navodnih oktobarskih promena u Srbiji, ubistva Dr. Zorana Djindjica, odvajanje Crne Gore od SCG, proglasenja nezavisnosti Kosova od Srbije . Dosao je da prenese novouspostavljenim titularima vlasti, sta od njih nova americka administracija ocekuje u okviru americke instalacije na Balkan. Nakon II Svetskog rata pod uticajem americke moci na Balkanu u ex-yu promovisan je samoupravni autohtoni socijalizam, koji je pocivao na trumanovim jajima, mleku u prahu, i Tanderbolt avionima. Tako da amerika vec odavno na ovim prostorima nema problema da saopsti , pa i nametne svoje jasne i definitivne stavove“ u okviru realnog i moguceg. Nakon ujedinjenja Evropskih drzava i pada berlinskog zida usledilo je premestanje vojnog arsenala sa tla zapadne Evrope na Zapadni Balkan. Balkan nije ni Koreja, ni Bliski Istok, ali Srbija sve vise lici na Kubu, a vlastima savrseno odgovara uloga Kastra, jedina je razlika sto je Kastro, obicno u vojnoj uniformi za svetskim govornicama, mogao sve da im kaze“ , ne bi li opravdao svoju nazovi opasnost“ po bezbednost USA od crvene najezde. U Srbiji posebno Beogradu nakon komunisticke Jugoslavije, ostao je veliki birokratski etatisticki aparat sa zasluznim , odlikovanim, inagurisanim, promaknutim kadrovima sa svih prostora jednopartijske drzave. Taj kapejulovski estabilisment instaliran je putem organa zastite naroda u neprikosnovenu vlast, koja je prezivljava tranziciju infltrirana u kavazi demokratskim snagama. Amerika nema alternativu , niti nameru da ceka demokratske promene u Srbiji, pa je postojecu vlast prihvatila kao legitimnu, sa jedinim zadatkom

Изногуд , 23/05/2009, 12:49
Да је неко желео миран Балкан, нашао би друга решења. Овако су остале недовршене крваве приче којима је потребан сценариста, са све режисером, да у погодном тренутку направи нове епизоде. Да стање потенцијалне енергије преведе у стање кинетичке енергије. А за кога и због чега? Они међу нама, плаћени да буду „наивни“, рекли би саркастично: „Ето опет приче о светској завери!“

Vladimir Dž , 23/05/2009, 13:40
Slažem se sa ocenom Aleksandra da su resursi od bitnog značaja za sadašnje pozicioniranje NATO snaga na Kosovu. Medjutim ovaj aspekt je ipak od drugorazrednog značaja. Moramo se ipak informisati od ljudi koji su u samom epicentru gde se kreira globalna politika i sagledati kontekst u širem smislu. Treba krenuti od onog što svet pokreće, a to je novac. Tačnije, kako se danas novac štampa bez pokrića – od toga kako da se očuva poverenje u papir i da bude tražen. Ovo iz razloga jer novac služi kao alatka porobljavanja drugih. Stim u vezi mora se napomenuti da se snaga jedne ekonomije i njen budući razvoj u mnogo čemu zavisi od snage njene valute. Snažna valuta obezbedju