đURA IPAK NEćE OPROSTITI

đURA IPAK NEćE OPROSTITI
Zajednički imenitelj tih katkad zluradih, katkad kvazizabrinutih, komentara jeste otprilike sledeći: Neodgovorna kampanja protiv NATO-a i Sjedinjenih Država iziritirala je (sve)moćnu globalnu silu i zato je ona odlučila da će Kosovo biti nezavisno

Ponovo se pokazalo da stvarnost ume da nadmaši literarnu i teorijsku imaginaciju. Ono što je pre samo dve nedelje delovalo kao malo stilsko preterivanje (,,Sami smo krivi”, ,,Politika”, 28. avgust), danas je postalo naša medijsko-politička svakodnevica. Anticipirajući u prethodnom tekstu pokušaje da se, po mogućstvu, sami Srbi učine što više odgovornim i nekako okrive za sve loše što im se dešava, a naročito za ono što će im se povodom Kosova dešavati u narednom periodu, nisam slutio da će pojedinci biti toliko revnosni i inventivni u izvršenju najnovijeg zadatka „Velikog brata”.

Svega smo se naslušali poslednjih dana. Ali zajednički imenitelj tih katkad zluradih, a katkad kvazizabrinutih komentara jeste otprilike sledeći: Neodgovorna kampanja protiv NATO-a i Sjedinjenih Država pokvarila je naše pregovaračke pozicije, iziritirala (sve)moćnu globalnu silu i zato je ona odlučila da će Kosovo biti nezavisno. Dakle, kao što je i rečeno: „Sami smo krivi”. Umesto da dobrovoljno pristanemo na nezakonitu amputaciju dela teritorije, bunili smo se, bili drski i „đura” nam taj bezobrazluk, i pored najbolje volje, ipak ne može oprostiti. Kosovo će biti nezavisno, a šta će biti sa Sandžakom, Vojvodinom i evrointegracijama tek ćemo da vidimo.

čak se, pored ostalog, u jednom trenutku moglo čuti kako ćemo mi, dakle, Srbija biti direktno odgovorni i ako zbog nas, tj. na slučaju Kosova, dođe do raslojavanja i podele u EU. Zamislite analognu situaciju u kojoj vas neki siledžija napadne nasred ulice. Vi se malo branite, malo zovete u pomoć i uto nailazi grupa igrača popularnog tima koja isprva radoznalo posmatra neravnopravan okršaj, a onda se sporečka oko toga da li ostati po strani, da li se pridružiti nasilniku, ili, možda, koliko-toliko pomoći žrtvi. Pretpostavimo da se iz te nesuglasice među njima možda izrodi i opasna svađa. No, da li bi iko normalan mogao optužiti vas da ste „krivac” za krizu i eventualni raspad omiljenog tima?

činjenica je da Srbija na raspolaganju nema previše dobrih opcija po pitanju kosovske krize – a i šire. Međutim, neobično je kako se i to malo relativno povoljnih scenarija u delu srpske „evroreformske” javnosti dočekuje na nož i smesta proglašava za najgoru moguću opciju. Tamo krajem 2005, kada su pregovori o Kosovu tek počinjali, kao i tokom čitave 2006. godine, mogućnost ruskog veta u slučaju po Srbiju nepovoljnog rešenja služila je uglavnom kao predložak za vežbu kolumnističke duhovitosti i zluradog cinizma. Kada se na kraju ispostavilo da je ruski veto potpuno izvestan, ploča je hitro promenjena, a komentatori zaključili da je ruski veto „zapravo najgora moguća stvar koja nam se može dogoditi”.

Manje-više isti autori prognozirali su da će priča o statusu Kosova i Metohije biti okončana rezolucijom Saveta bezbednosti, usvajanjem predloga Martija Ahtisarija i ozvaničenjem kosovske nezavisnosti do kraja 2006. Potom je stvar pomerena do marta, pa onda aprila, maja, juna… 2007. da bi onda, uz novo oročavanje (10. decembar), servirana teza da je „Srbija umorna od Kosova”, te da bi dalje odugovlačenje rešenja bilo samo „produžetak agonije” i „najgora moguća stvar za Srbiju”. Konačno, nakon što smo mesecima slušali kako je eventualna „podela Kosova najgore rešenje”, jer dve trećine kosovskih Srba koji žive južno od Ibra ostavlja izvan te demarkacione linije, ovih dana se iz iste medijsko-političke kuhinje servira kako je „srpska strana tvrdoglavo odbila da podeli Kosovo i zato će na kraju izgubiti sve”.

Naravno da nam podelu Kosova niko nije ni nudio i da je priča o toj ozbiljnoj, ali još na početku pregovora, usvojenim principima Kontakt grupe, olako isključenoj opciji poslednjih meseci figurirala samo kao jedna od – valja priznati – uspešnijih strategija za zbunjivanje srpskog javnog mnjenja. Naravno da je najbolje ako bi se rešenje moglo naći u Savetu bezbednosti i naravno da je bolje ukoliko bi se do obostrano povoljnog rešenja došlo ranije nego kasnije. Međutim, u nedostatku koliko-toliko prihvatljivog i kompromisnog rešenja, i u odsustvu bilo kakve volje „međunarodne zajednice” (čitaj SAD) da određenim pritiskom privoli Prištinu na bilo kakav kompromis, pa čak i stvarne pregovore, još jedan produžetak bio bi zapravo ogroman uspeh, a ne „nastavak agonije” kao što nam se sugeriše ovih dana. A da bi tog, makar relativnog uspeha bilo, iz Beograda u svet mora biti otposlana jasna, razgovetna i, po mogućstvu, što jedinstvenija poruka: „Eventualno jednostrano proglašenje/priznanje kosovske nezavisnosti svakako ne može proći bez odgovora srpske države i pri tom taj odgovor svakako ne može biti samo marketinško-retorički”.

Srbija se ne inati i ne preti bilo kome (a verovatno nema ni čime). Ali da se ne lažemo – nijedna opcija nije isključena, pri čemu ono radikalsko „proglašenje okupacije”, nad kojim se svojevremeno zgražavao deo domaće evro-atlantske javnosti, danas uopšte ne deluje kao najoštrija i najradikalnija mera.

Komentari posetlilaca Politika Online www.politika.co.yu

Predrag Kostic (), 15.09.2007, 22:10
Michael jackson, verovatno oko 50% sveta ga mrzi, a mozda bi bio i bogat kada ne bi imao oko 300 miliona dolara duga.

bojane todorovicu (), 15.09.2007, 22:08
djurini djaci se uporno trude,da nam nametnu svoju istinu,a ne pali ti.montgomeri je izjavio,da je amerika godinu dana prije srpske intervencije na kosovu,odlucila da nam uzme kosovo i da mu da nezavisnost,a ti pricas o desetim stvarima i farbas nas milosevicem,a odluka pala prije intervencije,kako to,ko nije u pravu?,ti ili montgomeri?vjerovatno montgomeri.kad te poklope cinjenicama,ti zbrises na drugi clanak,pa opet ispocetka

Bojan Todorović (lingvisti), 15.09.2007, 21:47
Nije imenica. Pridev. Pronicljiv, bistar, inteligentan – vispren. čovek koji vispreno zaključuje. Baš kao g. car. ( malo rogobatno zvuči, više priliči visočanstvo)

Lingvist (), 15.09.2007, 19:20
Bojane, leksikonu na dve noge! Sta mu ga znaci „vispreno“? U mojim starijim vokabularima nema jos visprena. Predpostavljam, imenica srednjeg roda, ako ga negdje ima.

Bojan Todorović (za car 1. od 2), 15.09.2007, 17:59
Izvinjenje za izostalo persiranje, pomešao sam Vas sa nekim drugim. „ Nemožete“ i „neskidajući“ se piše odvojeno ( ne – razmak- ostatak). Metafora je skraćeno poređenje a hiperbola je preuveličavanje ( dve potpuno različite figure ), meni se ne dešava da ne znam šta je šta, a nadam se da ubuduće neće ni Vama, no ako u nekoj sličnoj situaciji niste sigurni – izbegnite nepotrebni rizik. Složićete se da ovde ne može biti kvazielitističkog prezira jer se to gradivo uči u osnovnoj školi, koja je obavezna i besplatna pa nije privilegija elite. Biće da sam i ja Vas precenio. Pokušao sam da Vam biranim rečnikom pojednostavljeno objasnim da je primer Majkla Džeksona sasvim neadekvatan, jer je individualan i verovatno posledica psihičkih poremećaja, te da nikako ne može biti slučaj rasizma, propagande i pogubnog uticaja demokratije ( šta god to bilo ) već krize identiteta i lične ekscentričnosti. Da bi se nešto uzelo kao opšta pojava ili obrazac ponašanja mora biti masovno i uporedivo. Primera rasizma ili razarajuće propagande ima bezbroj, ali Vi se u nedostatku ideje hvatate nečeg što sa jednim ili drugim nikakve veze nema. Majkl Džekson je svakako jedan od najvoljenijih ljudi na planeti ikada ( uz Prislija, Bitlse…) takođe i najbogatijih. Status idola i ogromno bogatstvo je stekao 80-ih dok je još uvek bio potpuno crn i normalan. Uzimati njega kao žrtvu rasne diskriminacije i propagande je totalna besmislica. Da nesreća bude veća i nakon jednostavnog ukazivanja na promašaj Vi istrajavate u ponavljanju greške. Valjda su Vas osokolili neuki istomišljenici kojima se dopao Vaš samouvereni ton. Vaš promašeni „primer“ se dopunjava jednako pogrešnim ( ovog puta svesno ) poređenjem sa situacijom iz Kovačevićevog dela. O ulozi nedužne žrtve koju sumanuti branilac države i poretka ( kako mi je to nešto poznato?!) maltretira i tera da prizna da je strani plaćenik – već sam pisao. Milošević i njegov aparat sa đurinom nedužnom žrtvom ima veza koliko i Hitler. Nije osuđen ni jedan…

sandra (), 15.09.2007, 15:43
nikako da prestane ova nasa(srpska) KATARZA…

Dragan (), 15.09.2007, 14:13
@Bojanu Todorovicu,ubjedjivao si nas da smo u zavadi sa citavim svetom,a ustvari u zavadi smo samo sa jednom zlocinackom organizacijom koja se zove NATO.Ti bi rado zamenio uloge,pa Milosevica stavio na Solanino mjesto,a Solanu na Milosevicevo mjesto,kao zrtvu…..

Popaj (), 15.09.2007, 12:27
Ja bih stvarno voleo da se vec jednom napravi neki referendum u Srbiji, referendum koji bi obuhvatio kljucna politicko- civilizacijska opredeljenja gradjana Srbije u XIX veku i da se s tim zavrsi jednom za sva vremena. Pa ako je Zapad, da se vise ne balavi o Rusiji nego da se ide u NATO i EU, da se prihvati da je Kosovo nezavisno i da se izruce ratni zlocinci, a ako je Istok, da se prekinu evroatlantske integracije, ispune pretnje o branjenju Kosova svim sredstvima, otvoreno reci Hagu da smatramo da je Ratko Mladic heroj i pustiti coveka da izadje iz skrivalista, garantovati mu bezbednost i tacka. Jedino da se zna da vise nema nesvrstanih- ili si tamo ili si ovamo, ne dajte da vas lazu da to moze jer ne moze, premali smo za to. Srbija vodi upravo onakvu politiku kakvu vecina zeli- saberite glasove koji su otisli nacionalistima (SRS i DSS) DS- u koji ocigledno nije gadljiv ni na sta, Palmama, Veljama i ostalim srpskim domacinima i bice vam jasno. Mi smo Evropa samo geografski, nema tu nikakve odgovornosti, razmisljanja, vazne odluke se donose srcem a ne mozgom, drzavni funkcioneri se ponasaju ili kao da su srednjevekovni despoti ili kao da su hilandarski mudraci koji se bave sustinom univerzuma, sve su samo ne ljudi kojima gradjani poveravaju drzavni budzet da njime upravljaju u njihovom interesu. Politicki analiticari se bave jeftinom psihologijom umesto politickom analizom a citaoci se dive „nadasve tacnim analizama koje pogadjaju pravo u centar“- valjda kao one najodvratnije narodnjacke pesme koje su dozlaboga glupe, ali sto „pogadjaju“… Zato kazem, hajde onda da ovlastimo nase politicare da otvoreno kazu sta je tacno to sto mi hocemo i da se to vec jednom prelomi. Neka se manjina obavezuje da ce prihvatiti volju vecine i da izadjemo vec jednom iz ovog corsokaka u koji smo pre dvadeset godina upali, pa koliko pameti imamo, neka nam tako bude. Ova naklapanja i takmicenja u elokvenciji ne vode nikuda, tapkamo u mestu, a za to vreme neko pravi milione.

Bojan Todorović (za car 2.od 2), 15.09.2007, 00:40
. Vispreno zaključujete : „stičem utisak da bi i vi najradije bili nešto drugo, ali nemožete…“ da bi već posle dve rečenice skočili sebi u usta: „ .. naprotiv više je nego očigledno da vi sebe obožavate“ (?!) Šta je od ova dva Vaš stav, ako ga uopšte imate? Jeste li svesni tih teških kontradikcija u samo par minuta? Paušalno pominjete demagoške komentare, a vrhunac preciznosti je „onaj sa Montgomerijem“, tako da ne znam o čemu bismo diskutovali ako ne navedete konkretan primer. Da li Vi zaista mislite da hapšenje ili smrt zlikovaca automatski potire svu štetu i zla koja su naneli u dužem nizu godina? Da možemo da kažemo – puj, pike ne važi, krećemo od ovog trena? Ubijeni će oživeti, proterani se vratiti, razoreni gradovi izgraditi i ponašaćemo se kao da ništa nije bilo? Hoćete li da odete do žrtava da im kažete da je Milošević umro, te da su njihove patnje i gubici umrli sa njim? Više ne važe, istekao je rok. Kod njih, vaše carsko visočanstvo, treba da iskupljuju dušu oni koji su urlali i skakali po kojekakvim ratnohuškačkim mitinzima i podržavali one spodobe sa kamama u zubima. ( prihvatam da Vi niste učestvovali). Ne moraju javno i glasno, dovoljno bi bilo iskreno kajanje u sebi

Цару (), 14.09.2007, 23:59
Баш како доликује – царски! Поздрав од Мари

tuk na utuk (), 14.09.2007, 22:36
Otkuda „obozavatelj“ (4.09.2007, 21:50) Kosticevih komentara sazna da Svetislav u mladosti dizao tegove, a danas evro-i natosrbima spusta?

svetislave kosticu (), 14.09.2007, 21:50
pusti bolan dizace tegova,samo tjeraj svoje i milina mi je citati tvoje komentare.ziv bio

sandra (), 14.09.2007, 17:29
carev zadnji komentar je sazeo sustinu svega sto „mi“(„nasa grupa“) pricamo cijelo vrijeme.u „njihovim“ pricama NEMA ARGUMENATA!samo se stalno napada i vrijedja.a kad se upotebe cinjenice,argumenti onda tajac…no,samo na odredjeno vrijeme.do slijedeceg moralno-politickog predavanja.bravo care!nista za dodati.OSIM…ovima sto stalno traze KATARZU srba i srbije…nasa katarza su ONI.i ne treba da ih imenujem…sami ce se naci.SIGURNO.

Milijana (), 14.09.2007, 17:28
Bravo Care! Valjda ce se malo smiriti ti nasi M. Dzeksoni.

Света (), 14.09.2007, 13:07
Царе! Уистину, сасвим објективно. Ваш присни политичко-идеолошки контрахент, Бојан Тодоровић, извукао је и у овом „дуелу“ дебљи крај.

Svetislav Kostic (kostic.svetislav@web.de), 14.09.2007, 12:42
Cjepidlagice, zadrzite vas ljubazni i pomirljivi ton, na koji bi neki od nas mogli da se ugledaju, ukljucujuci vaseg i naseg Bojana – i svi ce vas voliti, „uprkos“ vasem visokom stasu, sa kojeg mozete prosjecnog Srbina odozgor na „dole“ da gledate. Inace, „cjepidlakica“ nije ovdje smisljeno kao deminitiv. Jer kod rijeci „cjepidlaka“ nedostaje oblik feminin. Ili mi se u nekada mom bogatom srpskom jeziku i sa mnogim drugim pojmovima, zagubio.

car (za g.Todorovića i obožavaoce) II deo (), 14.09.2007, 12:31
Ne izvlačite zaključak da sam njihov obožavalac,jer nisam.Međutim sada više zlikovaca nema,pa gde smo?Kuda to naš ministar,inače Harvardski đak ide da traži i dobija podršku za naše (srpske) stavove?Da li se išta promenilo? E zato su vaši stavovi iargumenti g.Todoroviću šuplji.Kod koga to mi grešni Srbi treba da iskupimo dušu?Jel kod vašeg božanstva đure? Ili možda kod vas kao mind-washed propovednika nove svetske religije- globalizma.Na kraju slažem se sa vama, vi niste plaćenik vi ste istinski đurin vernik.U tome i leži đurin uspeh, a vaša tragedija.

car (za g.Todorovića i obožavaoce) I deo (), 14.09.2007, 12:21
Pa,g.Todoroviću pošto sam izgleda ozbiljno precenio vašu pronicljivost,evo da pojasnim stavove koje sam izneo u prethodnom komentaru,a i da odgovorim na neke vaše prozivke.Prvo samo da primetim da ste jednom komentatoru oštro zamerili na „kafanskom intimiziranju“,pa otuda moram da vas pitam kad smo to vi i ja prešli na ti?A sad da vam rastumačim metaforu(ili kako vi kažete hiperbolu) o M.Džeksonu.On je naveden samo kao najekstremniji primer šta je sve čovek u stanju da uradi kad ga ubede da treba da se stidi sam sebe(Uzgred nisam čuo da se ijedan belac ma koliko lud, nastran ili fobičan odlučio da pretvori u zombi crnca)Izgleda da ipak ima tu nešto.Vidite M. Džekson je hteo da postane nešto što nije,a stičem utisak da bi i vi najradije bili nešto drugo,ali nemožete jer krv nije voda.Kada sam rekao“nateraju te da zamrziš sam sebe“ mislio sam na propagandnu strategiju da se Srbi kao narod (ili bar većina njih) ubede da su sami krivi što ih je đura tukao i radio im šta je radio i što za njih ne važe pravo i pravila koja važe za sve ostale.Ja ne mislim da vi mrzite sami sebe,naprotiv više je nego očigledno da vi sebe obožavate.Slažem se sa vama da u mom komentaru ima demagogije,ali ciljano.Odmah ste je uočili i žestoko se obrušili.E sad se vratite na vaše prethodne traktate i neskidajući naočare pogledajte ima li u njima išta osim demagogije.Par komentatora je pokušalo da vam iznese neke argumente(npr.onaj sa Montgomerijem)u nadi da ćete ponuditi kontraargumente.Ali ne,vi ste preko toga mirno prešli i nastavili dalje po svome baš kao nedavno britanski ambasador ili svojevremeno Džejmi Šej.U vašim esejima ja ne nalazim mnogo drugog osim kvazielitističkog prezira,sarkazma,gotovo mržnje.I to ne samo prema kako vi kažete zlikovcima.Iako eksplicitno ne navodite imena zlikovaca(koje smo po vama mi iz plebsa podržavali)stiče se utisak da mislite na Miloševića i Šešelja.činjenica radi,prvi je pod sumnjivim okolnostima umro neosuđen,ža drugi tri godine sedi u zatvoru bez optužbe

cepidlaka (), 14.09.2007, 10:47
@Svetislav Kostic: jeste u pravu ste, jednoumlje je dosadno ali svadjati se s nekim danima po svaku cenu nije dobro za nervni sistem. Ni autora, ni sagovornika, ni citalaca. Inace me je dirnulo vase tepanje. „Cepidlakica“… Ja sam visoka 1,87 i imam 100 kg i bavila sam se dizanjem tegova 🙂

Svetislav Kostic (kostic.svetislav@web.de), 14.09.2007, 10:40
cepidlakice! Nema potrebe naseg Bojana opominjati da se „ne uobrazi“. On je i bez toga vec pun sebe. A bez Bojana i po koje/kojeg obozavaoca lika i djela Bojanovog, duvali bi svi u jedan rog i postalo dosadno. Neko treba da vodi brigu i o zabavi. Zar ne?

cepidlaka (), 14.09.2007, 07:07
@Bojan Todorovic: postovani Bojane, samo vi pisite. Cesto su vasi komentari interesantniji od tekstova kolumnista. Imate vi i prave obozavaoce, samo se retko javljaju. Ja sam jedna od njih. A ovima sto vas/nas provociraju uvek na isti (sada vec pomalo dosadan i bljutav nacin) sam zahvalna. Da ne provociraju, vi ne biste pisali i ja ne bih imala sta da procitam… Ali nemojte sad da se uobrazite!! 🙂

Bojan Todorović (za obožavaoce…), 14.09.2007, 02:58
Bianca: Pomešali ste me sa nekim. Nigde to nisam rekao, ali Vi slobodno nastavite kao da jesam! Nadao sam se da neće otkriti da sam strani plaćenik ali eto – otkrio Bianca! A šta mislite zašto su bankrotirali i financijski truli? Pa sve pare su kod mene! @ Svetislav Kostić: Jeste nedorađen tekst ali bilo je u dahu. Iskreno se izvinjavam čitaocima zbog tehničih nesavršenosti i stilskih nedostataka! Trudiću se da se ne ponovi. Niste valjda ljuti na mene g Kostiću što sam se javno i ironično osvrnuo na Vaše javljanje pod drugim imenom? Paralaža ili parafraza, tako nešto je bilo zar ne? Ali i dalje me kopka i ne da mi mira, možete li nam sada svima reći : Zašto ste pokušali da se obratite javnosti potpisujući se lažnim imenom ? Je li Vas sramota onoga što osećate prema Miloševiću? Ne verujem da robujete ograničenjima te vrste, jer biste u tom slučaju posle otkrivanja napravili barem kratku pauzu, dok se ne zaboravi. Vas taj lažni moral međutim ne opterećuje, kao ni naše vrle političare koji su u stanju da posle valjanja u prašini i blatu nastave kao da ništa nije bilo. Ipak je nešto drugo. Možete li nam reći šta? Ja se ne osećam priteranim uz zid! Naprotiv! Laska mi. Popularan sam skoro ko Džajić! Kome ne bi prijalo? Siguran sam da g.Kovian samo želi da iznese svoj objektivni stav i da ne smatra da je u polemici sa Vašom grupom meni ikakva pomoć potrebna, niti ja vidim da g. Kovianu treba moja pomoć. Dovoljan je jedan na svih Vas dvadeset i to sa lakoćom. Sasvim sam siguran da g. Kovian nikada ne bi podržao nešto sa čim se iskreno ne slaže, pa da smo i braća rođena, a mi se uopšte ne poznajemo! Ja bih jednako postupio a to se zove principijelnost. Iz istih principa sa sandrom neću da se svađam – samo je pozdravljam. Ovima što su oduševljeni carevi „argumentima“ savetujem da pročitaju poruku njemu. A na kraju, g. Milenko – odgovorio bih Vam, ali, na žalost, Vaš komentar nisam pročitao pa ne znam šta ste u njemu pisali. Samo letimično uhvatih Vaš vapaj da se NE čitaju moji komentari jer nema svrhe. A da Vi ipak batalite pokušaj cenzurisanja i prepustite čitaocima da ocene sami ima li tu nečeg vrednog ili ne? Ne mislite valjda da nisu u stanju?

Bojan Todorović (za cara), 14.09.2007, 01:49
Iako fasciniran punoćom i monolitnošću tvojih stavova, naspram mojih šupljih i providnih reših da ipak ne pokleknem. Zamolio bih te da pažljivo pročitaš drugi deo sopstvenog komentara i još jednom ga izložiš analizi zdravog razuma: – Majkla Džeksona je život u demokratiji naterao da zamrzi sam sebe i promeni boju kože ne bi li postao nešto drugo. A za to nije kriv rasizam – nego sam Majkl zato što je rođen crn – sa gorkom ironijom zaključuješ. Podsećam te da su na stotine miliona ljudi rođeni kao crnci a ja nisam čuo ni za jednog sem njega da beskonačnim hirurškim intervencijama potpuno menja lik, boju kože i praktično čitav identitet. Takođe Majkl ima fobiju od mogućih zaraza pa se sa ljudima pozdravlja samo u nuždi i preko rukavica, a u javnosti nosi masku na licu. Takođe je optužen za seksualno zlostavljanje dece pa je na ime poravnanja isplaćivao milionske sume. Reci mi sad: Je li rasizmu i pogubnoj demokratiji bio izložen samo on dok su svi ostali bili pošteđeni? Zašto se niko drugi ne nakaradi tako – samo on? Rekao bih da je odgovornost ipak na njemu. Iste probleme su imali milioni crnoputih ljudi, a mnogi od njih su bili takođe slavni, bogati, izloženi rasističkim pritiscima i teretu javnosti. Kako njegova sestra Dženet kao i njegova braća žive normalnim životom velikih zvezda i niko se od njih nije pretvorio u živi leš? Jesu li njih rasizam i demokratija obišli? Ti sada proceni sam šta je demagogija a šta su argumenti, a Majklu predloži koga da okrivi za to što se o sopstvenom milionskom trošku iz sopstvenih fiks-ideja pretvara u zombija. Ne znam gde si dokučio da ja mrzim samog sebe, ali veruj da si u teškoj zabludi. Ja mrzim zlikovce koji su nas doveli do očajne situacije u kojoj smo, a zbog sopstvenih megalomanskih ciljeva, sebičnosti, vlastohleplja, neodgovornosti i kratkovidosti. Vas koji ste ih u tim nedelima podržavali (zbog neznanja i takođe neodgovornosti) sažaljevam uz dozu prezira. A dušu ne menjajte – iskupite je ako nekako možete…

Mike Kovian (), 14.09.2007, 01:32
Svetislavu Kosticu: Zbog zauzetosti poslom nisam bio bas prisutan nesto narocito te nisam ni uspevao da iscitam sve one komentare koji me interesuju. Dovoljno je da procitas nekoliko njih i jasno ti je da mi svi „pricamo iste price“. Tako je i samnom. To i jesu stavovi. Na osnovu tih prica svako od nas ima neku predstavu/sliku o onome drugom: isti proces se desava izmedju nas „komentatora“ i novinara, te vecina nas ima svoje novinare-favorite i one koje ne „lajka“ mnogo. Mnogi komentatori to otvoreno porucuju novinarima. Ja licno, nemam nikakvu nameru da „branim“ Bojana, ili Antonica, ili Vas, svejedno – svi ste vi svoji, sa svojim stavovima i pogledima na svet, a onda kada mi nesto ne odgovara otvoreno cu to reci i Vama i Bojanu i Antonicu ili bilo kome na ovom svetu. To opet ne znaci da JA VAS NAPADAM. Nemam ja nista protiv Sandre ili „bezimenog“ osim sto me „izazovu“ ponekad, pa pokusavam da im odgovaram „njihovim nacinom“ a to nekad prodje, nekad ne. Namerno i sa predumisljajem nikoga ne „prozivam“, provociram ili „vredjam“. Ali nemojte biti tako sigurni da sam i ja „bezgranicno razumno stvorenje“ i da olako prastam sve „uvrede“ – narocito ne one koje se ticu nacionalnosti. To jednostavno ne volim jer smatram da niko od nas nema nekakav kalup ili mustru po kojima je u stanju da ocenjuje ko je „pravi Srbin“ a ko nije. Ima takvih ljudi (sa kalupima usaltovanim u glavama) a po pravilu su vrlo kratki i sa istim fazonom u svakom napisanom komentaru. E, pa kad takvi meni kazu da „baljezgam“ onda i ja njima uzvratim istom merom, nekad i mnogo ostrije (sto nebiva objavljeno, naravno). Dobio sam nedavno i jedan pametan savet od kolege-komentatora: jednostavno ih ignorisi! Moracu da ga poslusam. A Vama sve najbolje!

Svetislav Kostic (), 13.09.2007, 23:12
Mike Kovianu! Vi ste zasluzili bolje drustvo od Bojanovog. Vjerujte da znam o cemu govorim. Ja licno vas obojicu cjenim. Ali vase stavove – za razliku od Bojanovih – uvazavam. A to treba nesto da znaci. Kada bi vi bili sabijeni „uza zid“, predpostavljam da bi Bojan gledao svoja posla. A to, sto vi Bojanu zelite da priteknete „u pomoc“ – to svjedoci da vi znate i da uvazavate. Stoga cinite onako, kako vam vasa savjest govori. Bojan je pokazao da je samo vjest u napadanju tudjih stavova. Ali u odbrani vlastitih je zakazao. On bi na pr. mogao u pravosudju samo da odigrava jednog tuzitelja. Ali nikada objektivnog sudiju ili dobrog advokata branitelja.

sandra (), 13.09.2007, 23:03
@dragan.ma jok dragane.to oni samo proganjaju svoje PORIJEKLO…ne slaze im se sa novokomponovanim amerikanstvom.

Mike Kovian (sandri:), 13.09.2007, 22:29
Hvala Bogu, i to da se desi! Konacno smo se slozili!

sandra (), 13.09.2007, 20:51
@mike kovian.gospodine,ja nisam SRBIN(ni koje pa ni neonske vrste) ali jesam SRPKINJA.i ne bojim se vas,NIMALO,ni vasih ruznih ali PRAZNIH rijeci.jel′treba jos nesto…mislim da je dosta…za sada.ugodnu noc vam zeli „NEONSKA SRPKINJA“,koju vi NE POZNAJETE pa tako ne mozete da znate da li imam i kakvi su moji problemi.a da smo razliciti,mislim JA i VI,jesmo,toliko da bi ta razlika mogla da se mjeri u NEONIMA…

Dragan (), 13.09.2007, 20:31
@Sandri-sta te to proganjaju ti novokomponovani ameri.

Mike Kovian (), 13.09.2007, 20:05
Sandri: Bolje i NEOSRBIN (kakava sam, recimo, ja) nego nabedjeni NEONSKI-SRBIN(kakva si ti). To umisljeno bljestavilo kojim „svetlis“ donelo ti je mnogo problema u zivotu: pa zar ti nije svega dosta?

sandra (), 13.09.2007, 18:33
aha evo ih jos…nasi NEOSRBI.neka ih samo nek ZBIJAJU REDOVE…pioniri nasi…gdje bi srbija bez njih…a i mi…ovakvi zaostali,nazadni,“kvazipatriote“…

Mike Kovian (), 13.09.2007, 18:29
BOJANU Todorovicu (i „Za Bojanove obozavaoce“): Nisam u zadnje vreme ′pri vremenu′ ali to ne znaci da ne iscitavam Politiku i komentare. Bojanu svaka cast. I neka nastavi istim tempom i manirom jer – ovde su njegovim komentarima pogodjeni samo oni koji Srpstvo prodaju kao neku religiju (jos preciznije – SEKTU). Cim dobijem malo vise vremena pridruzicu mu se!

sandra (), 13.09.2007, 17:24
@bojan todorovic(vita jela-zelen bor) evo TEBI odgovor:“pliva patka preko save nosi pismo na vrh glave,u tom pismu pise…ajd′bojane prestani vise“…ako boga znades…

analitičar (), 13.09.2007, 13:53
Sjajan komentar Care!

Milenko (), 13.09.2007, 13:48
Navratih na ovu stranicu iz ciste radoznalosti, u zelji da vidim da li “Djura” jos uvek privlaci paznju citalacke publike i iz poslednjih komentara vidim da je umesto na veceg brata sva paznja usmerena na gospodina Todorovica. Nemojte se muciti sa njim! Doticni gospodin je NE tolerantan i celokupno njegovo “pisanije” je samo i iskljucivo u jednom cilju – da izritira oponente! U tu svrhu on ne bira sredstva, za njega ne postoji argumentacija oponenta, on NE priznaje pravo na drugacije poglede i misljenja, on je ISKLJUCIV i NE tolerantan u polemisanju, te zbog toga obilato koristi jeftinu demagogiju, cinizam, malicioznost, zluradost, uvredljive petparacke fraze a o neopravdanoj “elitnoj” samohvalisavosti i narcisoidnosti da i ne govorimo. Lek za takve “polemicare” je jednostavan: preskacite njegove poruke, ne citajte ih, ne gubite vreme i zivce sa onim kome je jedini cilj da Vam “pomera pamet” i kvari raspolozenje. Ja to odnedavno radim jer me je doticni gospodin prvo izazvao da mu dam argumentaciju za moje stavove i kada sam mu ih detaljno obrazlozio (uz citiranje gromoglasnih promasaja politicke opcije koju on zastupa), jednostavno je preko moje poruke presao bez reci, kao da ne postoji i nastavio sa “guslanjem” svoje beskrajne price o srpskoj krivici (kao da se u tim propagandnim, stereotipnim floskulama, osmisljenim kod nasih zapadnih „prijatelja“ koji hoce da nam oduzmu Kosmet, moze naci resenje za bilo koji od mnogobrojnih problema koji danas tiste Srbiju). Jos jednom, NE citajte njegove poruke jer je njegov cilj da svojim komentarima izritira oponente, da se svadja i da vredja, a ne da polemise i suprotstavlja politicke stavove. Nema nikakve svrhe polemisati sa osobama koje ne biraju sredstva da se unapred samoproglase za jedine „cuvare“ istine i pri tom vredjaju oponente bez mere i ukusa, zloupotrebljavajuci pritom otvorenost stranica Politike (koju, inace, cesto prozivaju zbog nacionalizma). Preskocite ga, lakse se dise!

posmatrac komentatorske scene (), 13.09.2007, 12:52
Bravo Care! Pogodio u srz problematike. Jer ideoloski konvertiti postaju problem u jednoj drustvenoj zajednici koja se po svojoj prirodi i strukruri stanovnistva ne uklapa u nametnute tokove jednog poretka u svijetu, koji rijesen da silom oruzja i kapitala jedan cijeli region postavi naglavacke kako ekonomski tako i vojno pod svoju apsolutnu kontrolu. Sve to ne bi islo tako glatko, bez jedne odgovarajuce „elite“ na vlasti. A da bi se te odnarodjene „elite“ na vlasti odrzale i vremenom iz svoje sredine potisli i poslednji skeptici i probijena bresa za pristup u prostore pod apsolutnom kontrolom iz jednog agesivnog centra, potreban je jedan mjesoviti sloj pristalica od manje i bolje obrazovanih pjesaka koji su prethodni proces pranja mozgova „uspjesno“ apsolvirali. Oni medju njima manje vicni peru, sluze se prostim i svakom razuljivim „argumentima“, poput – „sila boga ne moli“, „ko jaci taj tlaci“, „sa rogatima se nije sporiti“ i tome slicno. Dok oni sto vladaju vjestinom uvjerljivog izrazavanja, pribjegavaju vec vjekovima oprobanim metodama demagoskog ubjedjivanja. Pri tome se argumentima ne pridaje nikakav znacaj, inace bi u nedostatku drugih, morali i oni da se posluze onim primitivnim o „sile koja boga ne moli“. Stoga njihova slatkorjecitost treba nedostatak argumnata da nadomjesti i zavede.

caru (), 13.09.2007, 12:33
svi smo mi inteligenti na svoj nacin,a kod bojana je drugi problem.on ima problema sam sa sobom i svojim biserima iritira citaoce,zato mu se cesce citaoci javljaju za replike nego drugima.on to svjesno radi,a ko zna,mozda je i placen za to,a ako nije,onda sam zabrinut za njegovo zdravlje

Car (), 13.09.2007, 11:46
Vidim da se ovde više rasplamsala diskusuja o stavovima i gledištima g. Bojana Todorovića, nego o izvornoj analizi g. Dj. Vukadinovića. Pa da reknem i ja koju. Iako je g. B. Todorović nesumnjivo inteligentan i obrazovan građanin naše zemlje (mada njegov ponekad jeftin cinizam netreba brkati sa pameću), stavovi koje on iznosi i brani su krajnje šuplji i providni. Ali fenomen Todorović, nije ništa novo na srpskoj,pa ni svetskoj pozornici. On je najbolji primer kako je delotvorna zapadna propagandna mašinerija. Jednostavno stalnim ubeđivanjem nateraju te da zamrziš sam sebe i da za sva zlodela koja su ti učinili okriviš samog sebe. Pogledajte recimo samo Michaela Jacksona, njega je život u demokratiji naterao da do te mere zamrzi sam sebe da je promenio svoju kožu nebi li postao nešto drugo. A za to verovatno nije kriv nekad otvoren, a nekad sofisticiran rasizam.Ma, ne za to je kriv Michael, zato što je rođen crn. Budući da mi kožu nemoramo menjati, šta je to što moramo promeniti da bi nam đura oprostio što nas je tukao? Pa dušu čini mi se.

Svetislav Kostic (), 13.09.2007, 09:40
Gospodine Todorovicu! I nadalje ostavljte utisak nepokoljebljivog raspravljaca, mada ovog puta podbacili u idejama, te stoga i u retorici. A ni zavidno bogatstvo vaseg srpskog jezika vas na momenat ostavilo na cjedilu i otkrilo da ste iritirani nekolicinom smjelih citalaca komentatora koji nisu, za razliku od mene, bili impresionirani vasom rjecitoscu gdje ni vemenom nisu otkrili n